Hockey, hockey y Italia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Lucas y Joost - WaarBenJij.nu Hockey, hockey y Italia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Lucas y Joost - WaarBenJij.nu

Hockey, hockey y Italia

Door: Joost Maarschalk

Blijf op de hoogte en volg Lucas y Joost

10 Mei 2014 | Spanje, Valencia

Maar weer eens even een verhaaltje!

Het weekend nadat Lucas' moeder, Co en Thomas weer vertrokken waren naar Nederland speelden Lucas en ik onze eerste competitiewedstrijd met het 1ste team. Omdat Ferdi vrouwelijk bezoek had uit Duitsland moest hij helaas afzeggen. De wedstrijd vond plaats in Baskenland, dat betekende 8 uur in de bus. Op Koningsdag. Laten we het er op houden dat we deze unieke feestdag wel eens beter hebben doorgebracht. Helaas ging de wedstrijd met 4-1 verloren en volgde en hele lange treurige terugreis. Wel mooie ervaring!

De daaropvolgende week zijn er niet heel veel dingen gebeurd om over naar huis te schrijven afgezien van de korte maar effectieve douche van onze Duitse huisgenoot. Meteen na de donderdagtraining op 1 mei had Ferdi namelijk een diner met zijn familie die op bezoek was. Naast de Spanjaarden werkten blijkbaar ook de douches niet op De Dag van de Arbeid en daarbij was ook het clubhuis gesloten. Gelukkig was er nog een fles water over van de training en daarmee heeft hij bewezen dat het mogelijk is om met 1,5 liter water te douchen. Knappe prestatie.

Dat weekend hebben Lucas en ik met het tweede meegespeeld waar meneer Lenselink er weer vrolijk op los scoorde. Ook ik mocht nog een goaltje meepikken.

Die week daarna, vorige week dus, ben ik afgereisd naar het pittoreske Florence om Michiel en anderen op te zoeken. Het mooie was dat Michiel geen flauw benul had van mijn komst. Bij het openen van de deur volgde dit dan ook tot een onbetaalbare gezichtsuitdrukking.

Van een spectaculaire voetbalwedstrijd tot de meest prachtige uitzichten, met veel nieuwe mensen maar ook met oude bekenden was het al met al een heerlijke week. Bedankt iedereen voor de mooi tijd! Het ging weer veel te snel!

Inmiddels zijn we terug uit Barcelona waar vandaag met een smetteloze 4-0 werd gewonnen. Ik mocht helaas niet spelen maar dat gaf mij wel de gelegenheid om bij te praten met Anthonia (vriendin van Lucas en mij die in Barcelona woont). Was zeker gezellig!

Nog 12 dagen en dan hebben we het DELE-examen. Dat betekent nog even hard studeren en dan volop genieten van onze laatste 2 weken in Spanje!

Ciaoo

  • 11 Mei 2014 - 13:30

    Hilde Van Der Staay:

    Leuk om weer wat van jullie belevenissen te horen.Hopelijk valt het straks niet tegen als je weer in Nederland bent!Het weer is hier dramatisch slecht de laatste tijd,dus neem wat zon mee als je terugkomt!
    Morgen rijd ik met je ouders mee naar Vught voor het jaarlijkse Rotary-concert van Opa.
    Dat is met diner en altijd erg de moeite waard.
    Geniet nog van jullie laatste weken in Valencia!Tot gauw,knuffel,Tante Hil

  • 11 Mei 2014 - 17:18

    Thom Van Kalmthout:

    Hallo mannen,

    "de laatste loodjes" zijn in zicht. Nog even buffelen en dan jullie examen. Zoals bekend kan ik op 24 mei niet reageren op welk bericht dan ook, want dan vieren wij ons feestje. Dus jullie zullen na afloop zelf maar ergens een (of meerdere !??) drankjes tot jullie moeten nemen. Ik proost dan wel samen met de vader en hopelijk ook de moeder van Joost op de beide geslaagden.
    De moeder van Joost heb ik vorige week donderdag nog in Asten ontmoet en haar nog eens op het hart gedrukt toch - als het er even inzit - zich bij ons in Gennep te voegen.

    De laatste voorbereidingen voor de Gennepse exercitie zijn nu bijna allemaal afgerond. Ook hier dus "laatste loodjes" al zijn die niet zo zwaarwegend. Maar we (dat zijn dan Els en Marien v.K. en ikzelf) doen er alles aan om het geheel vlekkeloos te laten verlopen.
    Joost zal zeker horen hoe een en ander is verlopen.

    Mocht je tante Hil nog antwoorden, breng haar dan mijn groeten over. Ik weet niet op zij zich mij nog herinnert, want ik denk dat ik haar héél lang geleden ooit eens heb ontmoet en dat moet dan in Haren (Gr) geweest zijn.
    En dat is echt tijdens een vorige generatie geweest.
    Voor nu een allerlaatste "succes gewenst", all the best en tot een volgende keer. Groeten, oudoom THOM

  • 11 Mei 2014 - 19:23

    O.EN O. Te A.:

    Ola muchachos, quien ha escrito las ultimas noticias ?

    Wisselende resultaten bij het hockyen dus, maar wat moeten jullie lang in de bus !
    dat komt ervan als je in zo een "hoog"team speelt.

    Beetje dimmen dus. Ole

    Het was leuk weer eens wat van jullie te horen

    mas info y mas palabras la proxima vez p.f. O/O

  • 13 Mei 2014 - 10:55

    Mama/ Manette:

    Ha Joost en Lucas, leuk verslag weer. De tijd gaat erg snel (hier ook), voor mijn gevoel zijn we net in Valencia geweest en nu komen jullie al weer bijna terug. Staan er nog meer leuke busreisjes op het programma? Zo zie je nog eens wat van Spanje. Veel succes met de examenvoorbereidingen! Jullie zijn in goed gezelschap van Tes en 190.000 (?) andere eindexamenkandidaten die er nu ook midden in zitten.
    Veel groeten uit Heemstede x
    PS Misschien kan Ferdi zijn douchemethode wat meer promoten, scheelt wereldwijd miljarden liters water!

  • 13 Mei 2014 - 12:50

    Helene Van Schie:

    Hoi Lucas en Joost,
    Heel veel succes met het examen.
    Maar geniet vooral nog van jullie tijd in Valentia en van het mooie weer daar.
    In Nederland is het na een mooi voorjaar nu helaas erg nat en koud.
    Groetjes Helene.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Lucas y Joost

Levensgenieters in Spanje

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 5803

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 09 Juni 2014

Cuatro meses en Valencia

Landen bezocht: