Florentijnen in Valenica - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Lucas y Joost - WaarBenJij.nu Florentijnen in Valenica - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Lucas y Joost - WaarBenJij.nu

Florentijnen in Valenica

Door: Joost Maarschalk

Blijf op de hoogte en volg Lucas y Joost

31 Maart 2014 | Spanje, Valencia

Jaja, weer een hoop gebeurd de afgelopen tien dagen. Na Las Fallas was er even rust. Even maar. Zaterdagavond 22 maart landde namelijk meneer van Wulfften Palthe die vanuit Italië kwam overgevlogen om een weekje te vertoeven in het heerlijke Valencia.

Omdat Michiel (v W.P.) optimaal gebruik wilde maken van zijn verblijf in Valencia moesten Lucas, Ferdi en ik hem natuurlijk meteen het bruisende nachtleven van Valencia laten zien. Na een mooie avond in MYA (één van de betere uitgaansgelegenheden) werd er zondagmiddag op het strand een vurig potje beachvolleybal gespeeld en 's avonds een fantastische 'El Clasico' gekeken in een bar. Helaas werd dit de enige dag die wij op het strand zouden doorbrengen.

Aangezien Lucas en ik gewoon les hadden van maandag t/m vrijdag moest Michiel zich zien te vermaken in de drie uur dat Lucas en ik onze hersens braken over Spaans zinsconstructies. Volgens mij wel redelijk gelukt, toch?

Woensdag aan het eind van de middag arriveerden drie Nederlandse dames uit Barcelona, normaal gesproken ook wonende in Florence. Om Lotje, Flore en Carmijn een hartelijk welkom te heten in deze prachtige stad hebben we ze meteen uitgenodigd om een Valenciaanse paella te komen eten. Alhoewel het niet lukte om met z'n allen nog een club te bezoeken na het avondeten was het toch een geslaagde avond!

Volgende morgen weer netjes in de les. 's Middags een heerlijke koele Cola gedronken op Plaza de la Virgen met veel te veel Nederlanders op het terras en 's avonds na training werden er nog enige tapas genuttigd om daarna snel onze bedden op te zoeken.

Vrijdag een goede afsluiter met z'n allen in MYA. Helaas heeft de telefoon van Michiel het einde van de rit niet gehaald en moest hij zonder telefoon (verloren/gestolen) terug keren naar Italië. Het is in ieder geval goed geweest voor de crisis hier in Spanje Michiel!

Zaterdagochtend hockeywedstrijdjes gefloten en 's middags ons bezoek uitgezwaaid. Zondag weer een potje gehockeyed met het 2e (in de regen!) dat met 1-0 door een goal van Lucas werd gewonnen.
Nu twee weken volle bak concentreren op school en hockey om 16 april Lucas' moeder met Co en Thomas te ontvangen.

Michiel, Lotje, Flore en Carmijn bedankt voor jullie gezellogheid. Wij hebben het in ieder geval naar ons zin gehad afgelopen week en jullie zijn altijd welkom om nog een keer langs te komen!

Ciao







  • 06 April 2014 - 18:18

    Patrick Van Schie:

    Het is echt de zoete inval bij jullie! Veel bezoek! Erg leuk. Mooi dat jullie het zo naar de zin hebben. Gaan jullie overigens ook nog eens in het eerste elftal spelen? Geniet van ieder moment daar!

    Veel groeten en best,
    Patrick

  • 17 April 2014 - 16:11

    Helene:

    Hoi Lucas,
    Leuk om je verhalen en belevenissen te lezen. Fijn dat het zo goed gaat.
    Ik denk dat ik de vader van Michiel v.W.P. van vroeger ken, heet hij Willem? Dan is de wereld toch ook weer heel erg klein. Ik weet niet of hij mij nog kent, want het is wel heel lang geleden. n.l. mijn brommertijd.
    Inmiddels ben ik oma geworden van een kleindochter, Eline, misschien wist je dit al? Gelukkig is Bernadette nu thuis, nadat ze heel wat tegenslagen heeft gehad en hierdoor flink wat uurtjes in het ziekenhuis heeft gelegen.
    Doe je de groeten aan Co en je moeder van mij? Wij zien ze in ieder geval bij ons met de Pasen, helaas ben jij er dit jaar niet bij. Groetjes van mij en geniet vooral van je tijd in Valencia.
    Helene.

  • 20 April 2014 - 12:38

    Thomas Van Kalmthout:

    Aan Joost en Lucas,

    om te beginnen wens ik jullie goede Paasdagen. Dat is in de zuidelijke landen meestal een bijzondere feestdag met heel wat belevenissen. We zullen een en ander wel eens vernemen.
    Zo te lezen gaat het jullie uitstekend. Dat is maar goed ook. En daarbij leren jullie ook nog eens Spaans.
    Een kleinzoon van mij wisselt in het nieuwe schooljaar van school, omdat hij op zijn huidige schoolinstelling geen Spaans als extra vak kan volgen. Hij gaat naar 4 VWO en komt straks op de St.Jansschool in 's-Hertogenbosch. Er is dus binnen de familie straks weer een geïnteresseerde om jullie plek in te nemen.

    Even iets voor mijn "kleinneef" (mooi gevonden nieuw woord),
    ik zou je nog wat informatie geven over onze aanstaande reünie. Omdat de wens hiertoe door een paar neven en nichtjes ruim een jaar geleden is geopperd, gaat het er nu van komen. We hebben als plaats van samenkomst gekozen voor Gennep, waar mijn vader en moeder met hun vier kinderen (van hen is jouw oma Anke er dus een van!) de langste aaneengesloten tijd van hun leven hebben doorgebracht.
    Het was in die tijd zeer gebruikelijk dat belastingambtenaren in de beginfase van hun ambt van hot naar haar werden gestuurd. Daardoor heeft hij in heel wat plaatsen in NL gewoond en gewerkt.
    Ik ben als jongste van de vier de enige die er is geboren en ik heb daar nog steeds veel hang naar.
    In het kort: er zijn dertig mensen aangeschreven; er komen er 23. Hopelijk - wat ik al eerder schreef -
    kan jouw moeder zich nog later op de dag aansluiten. Dan zijn wij met 24 en schuiven een stoeltje aan
    het diner bij.
    In het kort: we krijgen een rondleiding in de parochiekerk, die onlangs de status van Rijksmonument heeft verworven, gaan met een stadsgids het kloppende hart van de stad bezichtigen, lunchen en dineren daar en hopen veel met elkaar te kunnen praten. Weinigen weten iets van een ander en daarin
    hopen we verandering te kunnen brengen. Mijn mede-organisatoren (een nichtje en een neef) helpen
    vooral heel veel mee op het gebied van automatisering, waar ik geen verstand van heb en dat wordt naar verwachting heel leuk. Zij hebben een PowerPoint presentatie op touw gezet, waarin zo'n 300 foto's gebeurtenissen uit ons rijke familieleven in herinnering worden gebracht.
    Dan mogen de deelnemers nog meedoen aan een quiz, waarin uiteraard vragen worden gesteld over hun
    familieleden. Kortom: allen zijn een dag van de straat.

    Dit was het weer voor vandaag. Alle goeds voor jullie beiden en tot hoors cq. ziens, Oud-oom Thomas.

    NB: Omdat het zondag is heet ik vandaag Thomas; morgen is het weer THOM

  • 02 December 2014 - 12:18

    Gerard Van Kalmthout:

    Beste Heer van Kalmthout,

    al een aantal jaren ben ik bezig met een onderzoek naar de Familienaam van Kalmthout.
    Uw tak van de familie is mij slechts gedeeltelijk bekend , indien mogelijk zou ik graag van Uw een aantal gegevens willen ontvangen, U kunt een mail sturen naar bovenstaand email-adres of op mijn facebookpagina,

    met groeten

    Gerard van Kalmthout

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Lucas y Joost

Levensgenieters in Spanje

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 5805

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 09 Juni 2014

Cuatro meses en Valencia

Landen bezocht: