Eerste weekje in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Lucas y Joost - WaarBenJij.nu Eerste weekje in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Lucas y Joost - WaarBenJij.nu

Eerste weekje in Valencia

Door: Lucas Lenselink en Joost Maarschalk

Blijf op de hoogte en volg Lucas y Joost

19 Februari 2014 | Spanje, Valencia

Tjaa, de eerste wedstrijd...

We hebben maar 1 keer met ze mee getraind. Waar we eerst een half uur of langer warmingup deden en ik (Lucas) daarna nog een 20 minuten moest hardlopen. Verder waren de oefeningen ook niet zo super spannend, alleen maar op goal pushen of 1 tegen 1 op de keepert, dus eigenlijk een droevige voorbereiding. Beiden begonnen we op de bank. en volgens mij was het al vrij snel 1-0 voor Oss. Wij hebben niet al teveel kunnen uitrichten omdat we niet zo super veel gespeeld hebben. Uiteindelijk 6-0 verloren denk ik haha.

De volgende dag, vrijdag, was de laatste lesdag van de eerste week. Ik persoonlijk (maar joost ook denk ik) vind met ze 2en les heerlijk. We krijgen veel meer persoonlijke aandacht en praten veel meer. Het Spaans praten gaat helemaal prima, in winkels, in het hockey team eigenlijk overal kunnen we ons wel verstaanbaar maken.

Zaterdag hadden we dan de tweede wedstrijd. Fijne bijkomstigheid was het weer: 26 grados, strakblauwe lucht. Echt een heerlijk weertje om een partijtje hockey te spelen. We begonnen helaas weer op de bank, maar kwamen er beide al vrij snel in. Met rust stonden we nog op 0-0. Tweede helft begonnen we ook weer op de bank, maar kwamen we er ook we er snel in (in totaal hebben we denk ik 55 tot 60 minuten gespeeld). Op een gegeven moment stond het 3-0 voor Leonidas, ik maakte een goal, maar meneer de scheidsrechter wist niet al teveel af van voordeel geven dus die gaf al een corner vlak voor dat ik de bal raakte. Dus geen goal.. uiteindelijk door gebrek aan conditie van onze teamgenoten vooral en ook gebrek aan ervaring, er stonden 5 gastjes van 16 mee te spelen, hebben we 5-0 verloren.

Aldus Lucas. Lenselink is op dit moment even het avondmaal aan het bereiden zodat we zo op tijd een bar kunnen gaan zoeken om Champions League voetbal te kijken. Ook belangrijk. Over het algemeen gaat koken prima afgezien van de eerste dag. Lenselink wilde bij ons eerste diner meteen zijn kookkunsten laten zien. Helaas kwam hij met een pikzwarte zalm uit de kuiken. Enfin, we hadden honger na training dus het gaf niet veel.

Nog even snel wat over uitgaan en de talenschool. Onze 'profesoras' zijn niet heel optimistisch. Als we hen vertellen welk niveau Spaans wij willen bereiken in vier maanden kijken ze of we de Mount Everest willen gaan beklimmen in onze zwembroek. We gaan het zien. In ieder geval zijn we hard bezig.

Dan nog even over het uitgaan. Afgelopen weekend kwam onze oude coach, Daan Sabel, naar Valencia met zijn hockeyteam, de Terriërs. Na twee dagen zwaar getraind te hebben moesten zijn hun weekend Valencia goed afsluiten in de kroeg. Al met al een hele mooie avond gehad. Misschien kwam dat ook een beetje omdat Daan er op stond dat hij al onze consumpties betaalde...

Foto's volgen later.

Hasta luego!


  • 21 Februari 2014 - 14:26

    Patrick Van Schie:

    Beste Lucas en Joost,

    Bedankt voor het verslag van de eerste week. Hopelijk houden jullie het iedere week vol om een verslag te pennen. Ik hoop wel dat jullie ervoor gaan zorgen dat dit team gaat winnen want totnutoe lijkt het nergens naar....

    Verder heb ik het idee vanuit jullie verhalen dat jullie een prachtige tijd hebben in Valencia. Geweldig. Geniet ervan want ik kan jullie vertellen dat als je straks eenmaal gaat werken er weinig vrije tijd overblijft.

    Mooi ook dat jullie ambitious zijn om goed Spaans te leren. En handig dat jullie jezelf al redelijk verstaanbaar kunnen maken.

    Veel plezier en veel groeten,

    Patrick

  • 21 Februari 2014 - 19:24

    Ank Lenselink:

    Hallo Lucas en Joost.

    Fijn om even wat van je te horen Lucas. Wij kijken daar naar uit hoor ! Zou graag om een hoekje willen kijken als jullie daar op dat veld staan. Vond het ook bijzonder om te hoeren dat het spreken van het Spaans al vlot gaat.Zorg maar, dat je geen Spaans accent krijgt !!! Wat zullen jullie er een profijt van hebben als je veel op gaat steken van de cursus. Blijf de lat maar hoog leggen.,
    Lucas ik mis je wel hoor ! De vele bezoekjes de laatste tijd staan bij mij in dankbare herinnering !
    Geniet jullie beide, zorg goed voor elkaar en tot de volgende mail,


    Oma

  • 24 Februari 2014 - 16:19

    Opi Van Schie:

    Beste Lucas en Joost.

    Bedankt voor jullie verslag, jammer dat jullie met de hockey voor de tweede maal hebben verloren.
    er is werk aan de winkel voor jullie.Omi en Ik hebben zondag inde bridge-drive van de lions in onze lijn de eerste prijs gehaald. Vandaag was het prachtig weer en ben ik op de golf aktief geweest.
    Met Ton heeft me vandaag gebeld en gaan we begin April nog golven voor mijn verjaardag.

    Wensen jullie veel mooi weer en succes tot schrijvens Opi en Omi

  • 28 Februari 2014 - 13:13

    Helene:

    Hoi Lucas,
    Leuk te lezen dat het goed met je gaat.
    Ik hoorde van een Spanjaard(tandarts) dat de universiteit van Valencia hoog aangeschreven staat. Ook dat in Valencia correct Spaans gesproken wordt.
    Oss en Leonidas zijn toch nederlandse clubs? Spelen jullie alleen maar tegen Nederlandse clubs? Ga je nog een team trainen?
    Ik wist niet dat je met een vriend naar Valencia ging. Maar doe Joost de groeten van mij.
    Op naar de eerste overwinning, groetjes Helene.

  • 01 Maart 2014 - 20:50

    Jacob Lenselink:

    Helemaal leuk om dit te horen luccie ik denk dat we je allemaal wel missen, hoop dat je nog meer mooie verhalen plaats je merkt aan iedereen dat ze dat leuk binden en dat het massaal word gelezen en iedereen een leuke reactie achter laat nog ff een update over het huis van papa het is enorm veranderd de achter en voor tuin zijn nu echt tuinen en hoop je snel weer ff te spreken ik mis je super erg en hoop dat je het leuk hebt en veel pleizier daar hebt doe de groeten aan joost en veel succes wel even de corner rol opeissen en dat je je best maar doet meer kan je niet doen. Hou van je grote broer en zie je en spreek je wel weer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Lucas y Joost

Levensgenieters in Spanje

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 5807

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 09 Juni 2014

Cuatro meses en Valencia

Landen bezocht: